Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Specialsöks kurs 24-25 januari

Av Mia - 30 januari 2015 20:53


  Jag hade anmält mig till en Specialsöks kurs med Ossian mycket för att jag trodde att detta kunde vara en bra aktivitet för honom att bygga självförtroende på.

Aldrig hade jag kunnat hoppas på att det skulle falla så väl ut.


Mitt älskade vildstyre detta var ju verkligen hans grej att se hans glada svans att se hur hans självförtroende växte för varje sök var värt precis allt. Han är ju så lätt stressad och får lätt blockeringar i nya miljöer och då packar han helt sonika sin resväska och säger "Matte tack men NEJ tack nu vill jag gå till bilen"

Och vid hans första sök såg jag osäkerheten i hans ögon och såg att han var spänd i kroppen. Men idag har vi kommit så långt i vårt samarbete att istället för att packa väskan med en gång så kommer han till mig för stöd. Så även denna dag och han fick så klart stöd som alltid. Vi lekte och kampade vilket han älskar och jag såg hur spändheten sakta började släppa och han intresserade sig för omgivningen och det vi faktiskt skulle göra.

Jag kommer aldrig att glömma när han hittade sin skinntrasa första gången vilken lycka älskade lilla vildstyre och sedan efter det var han på G. Han växte för varje sök och han ville för varje gång vi gick in för att söka var han mer och mer med. Lycklig och stolt matte och så oerhört tacksam att vi kommit så långt i vårt samarbete att han vågar prova   


Och dag två gick det också lysande som sagt detta är Ossians grej verkligen och att man sedan kan tävla i Nosework gör ju inte saken sämre. Inte för att tävlingen är det primära för så är det inte det primära är alltid mina hundars lycka och vilja att göra detta. Men så klart hade det varit roligt om vi kan utveckla detta jag och mitt lilla vildstyre   

Detta skall vi helt klart utveckla vidare :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 november 2015 23:37

  Mycket har hänt sedan jag sist skrev och tiden har liksom bara runnit iväg. Märkligt då att skriva så här egentligen är en oerhört skön ventil för mig där jag kan processa både det ena och det andra dock utan att alltid klä det i ord.   Var ska...

Av Mia - 17 februari 2015 19:28

             Idag skulle vårt lilla   blivit 1 år. Tiden vi fick med Allie var alltför kort, du blev ju bara drygt 8 månader lilla snäckan. Vi hade tagit ner månen för dig och tagit oss jorden runt och tillbaka med en omväg över månen om det ha...

Av Mia - 8 februari 2015 19:55

Helgen har verkligen gått i hundens tecken    love it :).   Lördagen spenderades på Segra Gymnasiet i Östra Ljungby och lyssnade till tre helt fantastiska föreläsare Jan Gyllensten, Anna H Bjellå och Eva Bodfält. Temat för dagen var Pip, Gnäll oc...

Av Mia - 1 februari 2015 19:17

Idag hade vi apelltävling på klubben det var en isande vind som drog in över spårfälten och snön hängde i luften men vadle att hålla sig borta. Solen kom fram en stund och gav försmak om vad som komma skall nu när vi för varje dag är ett steg närmare...

Av Mia - 31 januari 2015 23:01

Vad helgerna går fort men det gör ju iof sig veckorna också. Denna helgen har vi inte tränat så mycket så vi får ta tag i det till veckan igen.   Idag har dagen mest gått åt till att fixa hemma och så har det varit förberedelser inför morgondagen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för schäferligan2015


Ovido - Quiz & Flashcards