Direktlänk till inlägg 13 november 2015

Mycket som hänt och oj vad jag varit dålig på att skriva

Av Mia - 13 november 2015 23:37

  Mycket har hänt sedan jag sist skrev och tiden har liksom bara runnit iväg. Märkligt då att skriva så här egentligen är en oerhört skön ventil för mig där jag kan processa både det ena och det andra dock utan att alltid klä det i ord.


Var ska jag börja hmmm kan egentligen inte göra annat än börja med Nova mitt lilla hjärta så orättvist livet är ibland.

Den dagen Nova kom in i våra liv var jag så himla lycklig och fullt fokus på att jag nu fått hem min nya tävlingspartner.

Inte kunde jag då ana att jag/ vi återigen bara skulle få dela väg en mycket kort period i vårt liv.

Jag såg framför mig och såg framemot att få börja tävla med Nova men se livet ville något annat för mig och Nova.


Fortfarande nu så känner jag en stor sorg och tomhet efter henne det har gått ungefär två månader sedan jag förlorade henne men i alla fall.

Ja ja säger säkert en del, det är ju faktiskt bara en hund och ja det är en hund. Men det är också en medlem av min familj, en fyrbent medlem med så stort värde för mig/oss. Jag tänker inte förmänskliga men min relation med mina hundar är ytterst individuella och de betyder oerhört mycket för mig och min familj.

Våra hundar är med oss överallt både hemma och på våra semestrar eller resor de är en del av vårt liv alltid. Så att inte längre dela livets väg med Nova var tungt och så orättvist att förlora henne så tidigt men jag är tacksam. Tacksam för den tid vi delade livet, för de stunder hennes nos berörde min kind, för de stunder hon for över gräset och kastade sig i min famn för att jag kallade på och tacksam för att fått vara hennes matte   


Men livet går vidare så är det och vi hade ju inget val. Det finns dagar jag tänker på henne med glädje och skratt och det finns dagar jag sätter mig på en sten/stubbe i skogen och låter tårarna falla för att jag saknar henne ofantligt.


Jag är så glad att jag har min "gammelman" Cappe och mitt älskade lilla vildstyre Ossian. Ossian vad han sörjde jag ser fortfarande att när jag säger hennes namn så springer han mot dörren för att stilla stanna igen och vända tillbaka hon kommer ju inte. Han har lärt sig det nu men den första tiden var tung för honom han ville inte äta och ville inte göra mycket han sörjde lilla vildstyre.

För drygt en vecka sedan blev vi ombedda att ta hem en ung herre, en schäfer så klart. Min spontana tanke var nope det går inte jag har två grabbar nej nej nej det kommer inte att fungera.

Men nu är han här i alla fall, vilket jag inte ångrar och det går över förväntan. Mitt lilla vildstyre som jag oroade mig för är helt fantastisk vilken resa han gjort lille plutten. Nu känner jag tillförsikt att jo det kommer att fungera mellan Leo och Ossian om de bara får ta sin tid och inte bli forcerade i något. Jag ser deras framsteg varje dag och känner att jo detta kommer att fungera  


Leo kommer att bli min nya tävlingspartner en ung trevlig hane så följsam och härlig i sitt sätt. En ritkigt go kille att arbeta med ser framemot vår tävlingsresa.


Jag och Ossian ja vi kommer att ägna oss åt Specialsök det gillar både han och jag och min  gammelman han får välja precis vad han vill eller inte vill göra   . Skönt att skriva ska komma ihåg den känslan så att jag faktiskt skriver i min blogg det som jag tänkt från början.


Nu börjar fredag kvällen sakta gå över mot lördag och det är dags för mig och grabbarna att krypa till sängs tidig dag imorgon. Först bygga bana sedan spåra en härlig hunddag med mina boys.

// God natt hälsar shäferligan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 17 februari 2015 19:28

             Idag skulle vårt lilla   blivit 1 år. Tiden vi fick med Allie var alltför kort, du blev ju bara drygt 8 månader lilla snäckan. Vi hade tagit ner månen för dig och tagit oss jorden runt och tillbaka med en omväg över månen om det ha...

Av Mia - 8 februari 2015 19:55

Helgen har verkligen gått i hundens tecken    love it :).   Lördagen spenderades på Segra Gymnasiet i Östra Ljungby och lyssnade till tre helt fantastiska föreläsare Jan Gyllensten, Anna H Bjellå och Eva Bodfält. Temat för dagen var Pip, Gnäll oc...

Av Mia - 1 februari 2015 19:17

Idag hade vi apelltävling på klubben det var en isande vind som drog in över spårfälten och snön hängde i luften men vadle att hålla sig borta. Solen kom fram en stund och gav försmak om vad som komma skall nu när vi för varje dag är ett steg närmare...

Av Mia - 31 januari 2015 23:01

Vad helgerna går fort men det gör ju iof sig veckorna också. Denna helgen har vi inte tränat så mycket så vi får ta tag i det till veckan igen.   Idag har dagen mest gått åt till att fixa hemma och så har det varit förberedelser inför morgondagen...

Av Mia - 30 januari 2015 21:25

Min underbara lilla Allie som ju lämnade oss alldeles för tidigt så orättvist och så fel men vi kunde inget göra tyvärr. Du var min lilla skugga alltid i mina fotspår och precis där jag var   . Jag hade en magkänsla ändå sedan du var liten lilla hjär...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för schäferligan2015


Ovido - Quiz & Flashcards