Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Härlig dag i kylan.

Av Mia - 1 februari 2015 19:17

Idag hade vi apelltävling på klubben det var en isande vind som drog in över spårfälten och snön hängde i luften men vadle att hålla sig borta. Solen kom fram en stund och gav försmak om vad som komma skall nu när vi för varje dag är ett steg närmare vår och sommar - så härligt.


11 härliga ekipage kom till spårstart och 7 av dessa körde hela programmet dvs både budföring och lydnaden också.

Kul att se och även så bra det blir när man sammarbetar. Vi var ett härligt gäng funktionärer och det verkade som om de tävlande var nöjda och glada och det känns ju bra   .


Lilla loppan var med och var så duktig mitt lilla hjärta. Så kavat är hon lilla fröken hälsar på andra hundar som om hon inte gjort annat och känns trygg och har verkligen alla sina fyra tassar i backen. Det bådare gott inför framtiden idag var hon med för att se och lära hahahh   


Det var många som kom fram och hälsade på denna söta lilla fröken vilket hon tyckte var helt okej och glatt hälsade tillbaka på både människa och hund. Riktigt roligt med alla positiva kommentarer om hur fin hon är då växer mattehjärtat lite extra. Jag tycker ju så klart att hon är jätte fin ju :O).


Efter att ha varit ute hela dagen känns det skönt att softa lite i soffan nu och mina fina pälsklingar ligger intill livskvalite   


Ha en fortsatt skön söndag alla!!!


// mia och schäferligan


 
 
Oslofru

Oslofru

2 februari 2015 11:16

Så härligt :D

http://www.oslofru.com

 
Jessica

Jessica

2 februari 2015 17:02

Ja vi var i alla fall väldigt nöjda med alla trevliga funktionärer och ett bra resultat med hem till på köpet. :)

http://www.yrlabus.se/bloggen

Mia

2 februari 2015 17:06

Tusen tack Jessica jag skall hälsa alla funktionärerna det :) alltid kul att få feedback
Och än en gång grattis till dig och fina tjejens fina resultat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 november 2015 23:37

  Mycket har hänt sedan jag sist skrev och tiden har liksom bara runnit iväg. Märkligt då att skriva så här egentligen är en oerhört skön ventil för mig där jag kan processa både det ena och det andra dock utan att alltid klä det i ord.   Var ska...

Av Mia - 17 februari 2015 19:28

             Idag skulle vårt lilla   blivit 1 år. Tiden vi fick med Allie var alltför kort, du blev ju bara drygt 8 månader lilla snäckan. Vi hade tagit ner månen för dig och tagit oss jorden runt och tillbaka med en omväg över månen om det ha...

Av Mia - 8 februari 2015 19:55

Helgen har verkligen gått i hundens tecken    love it :).   Lördagen spenderades på Segra Gymnasiet i Östra Ljungby och lyssnade till tre helt fantastiska föreläsare Jan Gyllensten, Anna H Bjellå och Eva Bodfält. Temat för dagen var Pip, Gnäll oc...

Av Mia - 31 januari 2015 23:01

Vad helgerna går fort men det gör ju iof sig veckorna också. Denna helgen har vi inte tränat så mycket så vi får ta tag i det till veckan igen.   Idag har dagen mest gått åt till att fixa hemma och så har det varit förberedelser inför morgondagen...

Av Mia - 30 januari 2015 21:25

Min underbara lilla Allie som ju lämnade oss alldeles för tidigt så orättvist och så fel men vi kunde inget göra tyvärr. Du var min lilla skugga alltid i mina fotspår och precis där jag var   . Jag hade en magkänsla ändå sedan du var liten lilla hjär...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för schäferligan2015


Ovido - Quiz & Flashcards